کاهش ۷۰ درصدی پرونده‌های مسن و معوق قضایی در استان قزوین

رییس کل دادگستری قزوین با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی پرونده‌های مسن و معوق قضایی استان، گفت: با تلاش همکاران به ۲ هزار و ۶۰۴ فقره رسیدگی شده است.

علی شعبانی رییس کل دادگستری قزوین با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی پرونده‌های مسن و معوق قضایی استان، گفت: سه هزار و ۷۸۲ فقره پرونده معوق و مسن از ابتدای سال گذشته در استان وجود داشت که با تلاش همکاران به ۲ هزار و ۶۰۴ فقره مورد آن رسیدگی شد.

شعبانی افزود: با هدفگذاری که در نیمه دوم سال گذشته برای کاهش ۱۰۰ درصدی پرونده‌های مسن و معوق در تمامی محاکم قضایی استان، برنامه ریزی لازم به ثمر نشست.

وی اضافه کرد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته از محاکم قضایی، دادگاه‌های بخش استان قزوین با ۷۹ درصد کاهش رتبه نخست و دادسراها، دادگاه‌های انقلاب و دادگاه‌های خانواده نیز با ۷۴ درصد کاهش حایز رتبه دوم شدند.

شعبانی با اشاره به وضعیت شعب نامتعارف نیز اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ در مجموعه قضایی استان ۸۰ شعبه نامتعارف داشتیم که سال گذشته با کاهش ۸۵ درصدی آنها به ۱۲ شعبه رسیدیم و در این زمینه دادسرا‌های استان با کاهش ۸۵ درصدی حائز رتبه اول شدند.

این مسئول بیان کرد: تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر پرونده‌های مسن و معوق در دستگاه قضایی یکی از اولویت‌های مهم در سرلوحه کاری همکاران قضایی استان قزوین قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.